8 800 550 81 19

Конкурсная работа "Конспект урока по теме: «Natural didasters»"
Дата размещения 22.11.2014
Название работы: "Конспект урока по теме: «Natural didasters»"
Ключевые слова:

291
0
NAN

Ларионова Ольга Александровна

Преподаватель иностранного языка

ГАОУ СПО «Альметьевский Политехнический техникум»

КОНСПЕКТ УРОКА ПО ТЕМЕ: «NATURAL DIDASTERS»

Цель урока: развитие языковой компетенции учащихся

Целевая аудитория:9-11 классы, студенты первых курсов.

Тип урока: проблемное обучение

Задачи:

  1. Ввести лексику по теме урока;
  2. Практиковать учащихся в аудировании и устной речи;
  3. Формировать системное представление учащихся о стихийных бедствиях, выявить наиболее важное и характерное.
  4. Развивать языковую догадку.

Оснащение урока:

(пароль для скачивания файлов 1234)

 

Ход урока

Звучит музыка «Прогноз погоды»

Good morning, children! Glad to see you.

Let's begin our lesson on the topic “Natural Disasters”. At our lesson we'll discuss natural disasters and their influence on our life. В течение занятия за каждый правильный ответ вы будите получать вот такие значки:  

В конце занятия мы подведем итог, и каждый получит оценку.

Every day we hear about disasters that happen on our planet.

They damage houses, destroy fields, kill animals and people.

Введение новой лексики:

Look at the blackboard. There are new words with which we will work today. Listen and repeat after me.

  • Earthquake – ['ə:θkweɪk] - землятресение;
  • Hurricane – [‘hʌrikən]  - ураган;
  • Tornado – [tɔ:’neɪdəu] - торнадо;
  • Volcano –[vɔl’keɪnəu] -  вулкан;
  • Flood – [flʌd] - наводнение;
  • Drought – [draut] - засуха.

Речевая разминка:

Let’s name the words which begin with the following letters: (презентация)

E …  V ….. F …

H …  T ......D ….

/earthquake / hurricane / tornado / volcano / flood / drought /.

  • It’s right.

Аудирование (активация лексики элементами монологических высказываний:                                                                            (Listening №77)

Now let's listen audio. After every statement make some notes and tell me about natural disasters. We listen twice. Do please.

Student’s variants:

earthquake

shaking of the earth

hurricane

wind

Tornado

wind but more strong

Volcano

mountain with a crater with lava

Flood

large amount of water

Drought

Period without water

 

Развитие письменных навыков (активации лексики): (Listening №78)

Look at the blackboard. Here is a table. Now listen to the text and fill in the missed natural disasters in different continents.

1 __________________(Earthquake):

Asia, South and North America, Europe – Japan, China, India, Turkey, Peru, Chilly, USA, Mexico, Armenia, R.F., Portugal.

2__________________(Hurricanes):

Asia-Japan, China, R.F., Philippines

 North America-USA.

3 _________________(Tornado)^

North America-USA.

4                             (Volcano):

Europe-Italy

Asia-R.F., Salvador, Hawaii.

Физическая разминка:

Very good but I see you are tired. Let’s have a break.

(физическая разминка «видео для разрядки глаз»).

Развитие навыков аудирования:                            (Видео «Extreme weather»).

Natural disasters make a lot of problems for our life. Now you watch video and answer the main question: “How do natural disasters influence on our life?”.       

1. What natural disaster have you just heard about?

- We have heard about lightening, hailstone, and tornado.

2. What cities were damaged?

- Australia-Indonesia, Florida, America.

Развитие навыков монологической речи:

 And now tell me please how do natural disasters influence on our life?

-Natural disasters destroy houses and property

-it kills people and animals

-natural disasters hurt everything alive and lifeless.

-it makes a lot of rubbish.

Рефлексия, Развитие монологической речи:

Now I suggest you to play. I describe situation after any disaster others should guess what disaster was described.

  1. It’s rain like cats and dogs. (flood)
  2. It’s a long period without rain. (drought)
  3. This wind can damage houses and rise it in the sky. (tornado)
  4. After this disaster we can see ashes in the air and Fire Rivers. (volcano)
  5. It’s a heavy wind which speeds top can be 74 miles per hour. But people can return everything to normal life. (hurricane)

Home work:

  • Подводятся итоги по количеству полученных значков.
  • At home think about what people have to do if there are floods (group A), hurricane (group B), or snowstorms (group C). Write a poster to give information about what to do. Use your imagination. Have you got any question?
  • That is all for today. Thank you for the lesson.

Список литературы:

1. М.З. Биболетова, О.А. Денисенко, Н.Н. Трубанева. Английский язык: английский с удовольствием / Enjoy English: учебник для 8 кл. общеобраз. учрежд. Обнинск: Титул, 2010. С. 161.





Авторские публикации

Все работы

Неблагоприятное воздействие различных факторов на организм персонала в ЛПУ

Методическое пособие для проведения лабораторных работ по физике

Росметод 2020